No Spang.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu No Spang.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu

No Spang..

Door: Renate Melaard

Blijf op de hoogte en volg Renate

07 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Donderdagavond (3 maart) zijn we naar Zus en Zo gegaan en hebben daar onze eerste echte cocktail genuttigd en heerlijk gegeten. We besloten om toch maar naar Havana te gaan. Dit begint alleen pas om 01:30, dus zijn we eerst ons bed nog even ingedoken. Dorien was eerder die avond toch iets te enthousiast geweest en besloot thuis te blijven, aangezien zij die dag gewoon naar stage was geweest en toch behoorlijk moe was. Iris, Carlijn en ik zijn toen met z’n drieën gegaan. Helaas viel de stroom rond 03:00 uit en was het feestje afgelopen. We namen snel een taxi naar huis en doken ons bed in, aangezien we 3 uur later alweer uit bed moesten.

Vrijdag (4 maart) zouden we namelijk rond 08:00 naar de vreemdelingendienst gaan. Hier moesten we nog een stempel halen, zodat we de komende drie maanden mogen blijven in Suriname. Daarna zijn we naar de Hermitage Mall gelopen, want dit bleek erg dichtbij te zijn. Daar hebben we even wat gegeten, Iris heeft slippers gekocht en we hebben de nodige dingen gekocht bij de Dio (soort DA). Daarna zijn we lekker naar huis gegaan en hebben we een rustige middag gehad. ’s Avonds zijn we om 20:15 lopend naar café Loco gegaan, hier zou de partybus ook komen en vanuit daaruit zouden we naar het hotel gaan waar de poolparty was. De partybus + de poolparty waren een groot succes, heerlijke cocktails, Surinaamse muziek en een hoop leuke mensen. We zijn niet te laat naar huis gegaan, want we waren toch best moe, aangezien we maar drie uurtjes slaap hadden gehad.

Zaterdag (5 maart) hebben we met de andere meiden van de Katholieke Pabo geluncht bij ’t Vat. Het was super gezellig en we hebben er heerlijk gegeten. Iris en Carlijn zijn toen boodschappen gaan doen en Dorien en ik gingen even naar een touroperator om naar de verschillende opties te kijken. We willen namelijk erg graag naar Bigi Pan en Brownsberg/Stownisland en natuurlijk nog veel meer. Ik ga alleen met mijn ouders ook al naar Galibi en naar Anoula, dus we kijken even met elkaar wat we met z’n vieren kunnen doen. Na de informatie die we kregen van de aardige Surinamer zijn Dorien en ik op de fiets gestapt en zijn we naar Fort Zeelandia gefietst. Hier staat namelijk het I love SU beeld en daar wilden we natuurlijk even een foto bij maken. Daarna zijn we even langs de waterkant gefietst en toen richting huis, want we wilden live Wie is de Mol kijken. Dit ging helaas niet door, dus moesten we toch nog een paar uurtjes wachten voordat we de ontknoping zouden zien. We zijn toen maar weer diehard bezig gegaan met onze sollicitatiebrieven, want dat moet ook gebeuren (helaas). Rond half 7 vroegen we ons toch af waar Iris en Carlijn bleven, aangezien die eerder waren vertrokken en na 3 uur nog niet terug waren. We waren net die andere meiden aan het appen om te vragen of zij misschien een idee hadden waar ze konden zijn, toen we stemmen hoorden in de tuin. Gelukkig ze waren veilig thuis, met heel veel boodschappen wat natuurlijk ook erg fijn is. Daarna zijn Iris en Carlijn gaan koken, want Dorien en ik waren nog niet klaar met onze sollicitatiebrieven. Na een tijdje was de soep klaar en konden we zo aanschuiven, dat is toch ook wel eens fijn. Daarna de afwas gedaan en toen konden we Wie is de Mol kijken, super leuk! Vooral omdat ik vanaf aflevering 1 al op Klaas zat! ;) Het was een leuke, gezellige avond, toch ook wel relaxed om dit weekend gewoon thuis te zijn.

Zondag (6 maart) konden we heerlijk uitslapen, al lukt dat hier niet heel goed. Het is gewoon veel te warm en dan wil je snel uit bed en een koude douche nemen. Dorien werd ’s ochtends gelijk geconfronteerd met meerdere kakkerlakken, gelukkig is Dorien niet echt bang en heeft ze de kakkerlakken allemaal vermoord, haha. Het blijkt alleen dat Kakkerlakken eitjes leggen als ze gestrest zijn, die eitjes lijken net op kleine koffiebonen. We zijn dus maar eens op zoek gegaan naar die kleine boontjes en tja toen vonden we er toch aardig wat. Vooral op de kamer van Iris lagen er veel, mijn kamer was gelukkig boon vrij. Na deze grondige zoektocht zijn we snel gaan zwemmen, het was behoorlijk warm. Daarna hebben we de hele middag in onze hangmatten gelegen, heerlijk! Nog even naar Anton, de Chinese supermarkt geweest. Rond 17:30 begonnen Dorien en ik aan het avondeten, we hebben heerlijk gegeten en nu lig ik nog even in mijn hangmat om deze blog te schrijven. We vermaken ons hier prima, de enige nadelen zijn de kakkerlakken/eitjes en de vele wc bezoeken.. Maar dat komt vast ook wel weer goed, dinsdag komt in ieder geval de ongediertebestrijder. Hopelijk hebben we dan geen last meer van die vieze kakkerlakken.

Ik ga jullie nu gedag zeggen, want morgen moeten we gewoon weer om 06:00 uit bed. Dan begint het echte leven weer, tot de volgende blog!

Sribie switie!

  • 07 Maart 2016 - 12:05

    Anneke:

    Wat een heerlijke tijd beleef je daar, lekker genieten en veel plezier, ervaringen voor het leven.
    grtjs Anneke en Peter

  • 07 Maart 2016 - 21:04

    Lies Melaard:

    Wat een prachtig blog schrijf je toch !!!
    Ik laat Miep het lezen als jij weer geschreven hebt ik moest zeggen geweldig wat je allemaal mee maakt en al die ervaringen . Miep geniet met je mee . En ik moest je de hartelijke groeten doen !!!

  • 08 Maart 2016 - 00:29

    Renate Melaard:

    Dankjewel Anneke en Peter, gaat zeker goed komen! :) liefs

  • 08 Maart 2016 - 00:29

    Renate Melaard:

    Ah super leuk om te horen Lies, wat leuk dat jullie mijn blogs lezen. Doe de groetjes aan Miep van mij!

    Liefss Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Vanaf 23 februari vertrek ik naar het mooi Suriname, daar zal ik voor drie maanden stage gaan lopen op een basisschool. Ik zal een dagboek bijhouden over alles wat ik meemaak in Suriname.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 5747

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 22 Mei 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: