Eerste stagedag op de St. Aloysiusschool - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu Eerste stagedag op de St. Aloysiusschool - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag op de St. Aloysiusschool

Door: Renate Melaard

Blijf op de hoogte en volg Renate

29 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen ging de wekker al om 06:00 af, ontzettend vroeg maar vandaag begint stage echt en dus moeten we vroeg uit bed. Ik heb nog geluk, want ik hoef pas tussen 07:30 en 07:45 weg te fietsen van huis. De andere meiden vertrekken hier al om 07:00. Mijn school begint namelijk pas om 08:00 en is om 13:00 weer uit.
Ik ben snel gaan douchen, klaarmaken, ontbijten en toen was het al tijd om te gaan. Ik moest alle deuren afsluiten, omdat de rest al weg was. Toen ik de deur achter me dicht trok begon het keihard te regenen. Echt een mega stortbui en tja ik moest toch echt naar stage. Dus hup mijn fiets gepakt en gaan fietsen. Zeik en zeik nat kwam ik aan op stage, haha vreselijk! Ik liep naar mijn lokaal en daar stond al een leerling. Da Vincie heet hij en hij was zo blij dat ik zijn juf werd, echt super schattig! Omdat het zo hard regende ging de vlaggen ceremonie niet door, best jammer want ik was erg benieuwd. Om 08:00 was mijn mentor nog niet in de klas en ik was al bang dat ze misschien niet zou komen. Gelukkig kwam ze er even later aan en mocht ik me even voorstellen aan de kinderen. Daarna hebben de kinderen hun naam gezegd, hun leeftijd en mochten ze hun hobby’s vertellen. Die namen zijn echt zo lastig, dat duurt wel even voordat ik die ken. Ik ben een beetje gaat observeren en opeens kwam mijn mentor bij me staan en zei ze dat ik de taal les wel even mocht geven. Ik heb toen maar gezegd dat ik liever eerst keek hoe zij hier les gaven, omdat het wel anders is dan in Nederland. Gelukkig vond ze dat prima en kon ik dus nog even observeren. Ze hebben op deze school een vakleerkracht voor beeldende vorming, gym, muziek en godsdienst. Deze vakken hoef ik dus al niet te geven en ohja op woensdag is er een student van het CPI die aan deze groep les geeft. Dat betekent dus dat ik dan ook geen les kan geven, heel handig aangezien mijn stagedagen maandag, dinsdag en woensdag zouden zijn. Hier moeten we dus misschien nog maar in gaan schuiven, anders kan ik maar twee dagen lesgeven. Verder is de klas erg leuk en ook mijn mentor is erg aardig gelukkig, deze stage komt wel goed denk ik! :)
Ik zit nu lekker op het balkon deze blog te typen, we gaan zo weer even boodschappen doen voor deze week. We proberen nu gewoon voor de hele week boodschappen te halen, want het is niet te doen om elke dag naar een supermarkt te fietsen. Vanavond ga ik samen met Dorien koken, gebakken aardappeltjes, een hamburger en wat groentes staan op het programma voor vandaag. We zijn nog best gezond bezig dacht ik zo, haha.

Nou wij gaan nu snel boodschappen doen,

Doegg

  • 01 Maart 2016 - 13:01

    Rene:

    Heb net je eerste drie blogs gelezen. Je schrijft erg leuk en beeldend. Zie het allemaal levendig voor mij. Hoop dat je eerste lessen goed zijn verlopen. Jou kennende vast wel. Geniet er maar van. Tot schrijfs xxx papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Vanaf 23 februari vertrek ik naar het mooi Suriname, daar zal ik voor drie maanden stage gaan lopen op een basisschool. Ik zal een dagboek bijhouden over alles wat ik meemaak in Suriname.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 5747

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 22 Mei 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: