vertrek uit Nederland en aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu vertrek uit Nederland en aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu

vertrek uit Nederland en aankomst in Suriname

Door: Renate Melaard

Blijf op de hoogte en volg Renate

25 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Hierbij mijn eerste berichtje uit het mooie Suriname.

Dinsdag 23 februari vertrokken we rond half 9 richting Schiphol, na onze koffers ingeleverd te hebben kon het dan echt beginnen. Afscheid nemen van onze lieve familie en vrienden en daar gingen we. Toen we bij de gate aankwamen zagen we een camera ploeg en daar liep Roué Verveer (Surinaamse cabaretier) chocolaatjes uit te delen. Erg grappig en we hoorden dat het zou worden uitgezonden bij RTL Boulevard. Wij natuurlijk snel het thuisfront een berichtje gedaan, zodat ze ons misschien ’s avonds op de tv zouden zien. Toen konden we eindelijk in het vliegtuig stappen, het was ontzettend rustig en we hadden alle ruimte. Er werd omgeroepen dat we vertraging zouden hebben, want iemand had z’n koffer wel ingecheckt, maar had besloten zelf het vliegtuig niet te nemen. Tja dat kan natuurlijk ook, haha. Koffer moest dus weer uit het ruim en daarna konden we dan echt vertrekken. Na een rustige vlucht landden we op Surinaamse bodem, na meer dan 3 jaar was ik dan eindelijk weer terug. Het voelde geweldig om weer terug te zijn. We stapten het vliegtuig uit en de warmte kwam ons tegemoet, helaas ook een stortbui, haha. Na een tijdje in de rij te hebben gestaan bij de douane konden we onze koffers ophalen. Twee jongens van Suforyou stonden al op ons te wachten, een super service! Dorien en Carlijn gingen in een auto en Iris en ik in de andere auto. Iris en ik hielden ons hart vast, wat reed die jongen toch hard. We maakten hem dan ook duidelijk dat we liever levend bij ons huis aankwamen, hahaha. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we aan bij ons huis, Carlijn en Dorien waren er al. We werden opgewacht door Kallie (de bewaker) en Jonathan (de huisbaas), het was een warm onthaal. Maar toen ik het huis binnenstapte schrok ik toch wel even, het huis was erg vies, oud en veel dingen waren kapot. Help dacht ik, hoe gaan we dit overleven. Nadat de mannen waren vertrokken gingen we een beetje rondlopen en opeens schreeuwde Dorien: ‘’Waaaahh een kakkerlak!!’’. Wij allemaal gillen, nou toen was ik er al klaar mee, gatverdakke! Ook kon ik nog niet in mijn kamer, want er was een lekkage. Ook mijn ventilator was stuk, erg leuk allemaal, ahum. Gelukkig was Iris zo aardig en mocht ik bij haar op de kamer slapen, haha. Na een vreselijke nacht gingen we toch maar vroeg uit bed, want we wilden dingen regelen. Er moest echt iets veranderen aan het huis, want hier werden we niet gelukkig van. We zijn met Kallie naar de verhuurder gegaan en hebben aangegeven wat we graag anders zagen. Daarna zijn we geld gaan pinnen en naar het RKBO gelopen. We moesten ons melden, omdat we maandag (als het goed is) stage gaan lopen. Nadat we ook dit hadden geregeld zijn we naar de stad gelopen, dat was nog wel een stukje. Uiteindelijk zagen we een bordje van de MC Donalds, dat betekende dat we echt in de stad waren. En ja hoor ik herkende al verschillende winkels, dat was zo leuk! We zijn toch maar even voor safe gegaan en zijn snel de Mc Donalds binnen gelopen. Heel slecht eigenlijk, maar we hadden zo’n dorst en kregen toch ook best al trek. Na het eten hebben we een Surinaams simkaartje gekocht en daarna zijn we gaan winkelen. We wilden allemaal nieuwe spullen voor in de keuken en ook moesten er schoonmaak spullen worden gekocht. Na het shoppen waren we zo moe en hadden we het zo warm dat we naar huis terug gingen. Dit was helaas nog een heel stuk lopen en ik voelde al een blaar opkomen. In de straat is nog een Chinese Supermarkt en daar kochten we even wat drinken en een beetje eten voor de avond. Toen we thuis kwamen zagen we dat er al een beetje was schoongemaakt en de huisbaas had nieuwe lakens gekocht. Super fijn, er werd dus toch echt wat aan gedaan. We trokken snel onze bikini’s aan en sprongen in het zwembad, heerlijk! Na de heerlijke ontspanning vonden we het tijd worden voor een grote schoonmaak. We hebben 4 a 5 uur schoongemaakt, ja je zult het niet geloven. Ik en schoonmaken, maar dit was echt nodig! De huisbaas kwam ook nog even langs en heeft alle vieze spullen meegenomen. Rond 21:00 konden we eindelijk avond eten, pfoe wat hadden we een trek. Na het eten zijn we snel naar bed gegaan, we waren kapot. Ik had mijn kamer toch maar gereed gemaakt, ondanks dat er nog een gat in het dak zit. Het was erg warm, maar ik viel toch snel in slaap. Vanmorgen werd ik om 07:30 wakker en ben ik snel gaan douchen. We hebben even met elkaar gegeten en daarna ben ik mijn koffer uit gaan pakken, want om nou je kleren in de koffer te houden is niet echt praktisch. De schoonmaakster zou vandaag nog een keer extra het huis schoonmaken, ze zou tussen 08:30 en 09:00 komen, maar ze was er om 09:45. Lekker Surinaams zullen we maar zeggen, haha. We gaan zo even naar de supermarkt, om normaal voedstel te kopen en daarna gaan we lekker ontspannen bij het zwembad. Vanavond gaan we naar Havana, de discotheek. Ik ben benieuwd of ik bekende tegen kom, gister kwam ik Kevin tegen bij Suforyou. Super leuk om iedereen weer te gaan zien, ik kan niet wachten!

Aankomend weekend gaan we naar een luxe resort, daar zullen we nieuwe studenten/stagiaires leren kennen. Na het weekend zal ik dus weer een blog schrijven.

Heel veel liefs,
Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Vanaf 23 februari vertrek ik naar het mooi Suriname, daar zal ik voor drie maanden stage gaan lopen op een basisschool. Ik zal een dagboek bijhouden over alles wat ik meemaak in Suriname.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5725

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 22 Mei 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: