Stage, relaxen en Zip line - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu Stage, relaxen en Zip line - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu

Stage, relaxen en Zip line

Door: Renate Melaard

Blijf op de hoogte en volg Renate

24 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen sorry voor de late blogs, maar de afgelopen weken waren druk en ik was wat ziekjes waardoor ik geen puf had om een blog te schrijven. De komende twee weken worden dus alleen de belangrijke, leuke dingen beschreven..

Maandag 11 april tot woensdag 13 april waren zoals altijd gewoon stage dagen, de kinderen hadden vakantie gehad en het was weer tijd om naar school te gaan. Die maandag gingen de kinderen super goed aan het werk, ze waren redelijk rustig en de schooldag verliep verder goed. Ze hadden balletjes verdiend voor de beloningspot en daar waren ze natuurlijk heel erg blij mee. Dinsdag en woensdag was helaas een drama, de kinderen waren vreselijk druk en het werken ging echt niet. Dit vond ik toch erg jammer, aangezien maandag zo goed ging. We spraken met elkaar af dat we het komende maandag anders gingen doen, want zoals de afgelopen twee dagen kon echt niet. Ik ben heel erg benieuwd hoe het maandag zal gaan.

Donderdag 14 april had ik een rustig dagje thuis en hebben we wat dingen voor school gedaan, want tja dat moet helaas ook gebeuren en het schiet er nogal vaak bij in. ’s Avonds zijn Iris, Dorien, Kelly, Renate en ik nog naar Havana geweest. Daar zagen we Pip Pellens (Wiet uit gtst), echt super gaaf dat ook zij gewoon naar de clubs hier gaat. Pip is hier ook voor die film ‘’Tuintje in mijn hart’’. We probeerden nog een selfie met haar te maken, maar dat is een beetje mislukt, haha. Rond 03:00 hadden Kelly en Renate het wel gezien en ik besloot ook maar mee terug te gaan.

Vrijdag 15 april had ik een sollicitatiegesprek via Skype, na dit gesprek ben ik samen met Carlijn naar de stad gegaan. Hier hebben we lekker even gewinkeld, ik heb nieuwe schoentjes gekocht (hoe kan het ook anders, haha). Na het shoppen hebben we met z’n allen gekookt en we besloten vroeg naar bed te gaan, aangezien we de volgende dag naar de Canopy Zip line zouden gaan.

Zaterdag 16 april vertrokken we al vroeg richting Berg en Dal. We moesten eerst nog even naar de garage aangezien de autobanden helemaal waren versleten, maar volgens Fabian zou dat binnen 20 minuten wel geregeld zijn. Uhmm nou ik vertrouwde het niet zo, want ja we zijn wel in Suriname. Maar wonderbaarlijk was het inderdaad binnen 20 minuten gefikst, natuurlijk was Dorien haar bikini vergeten en Iris een lange broek en moesten we alsnog terug naar huis. We kwamen gelukkig net op tijd aan bij de kabelbaan, maar het bleek dat je daar niet kon pinnen terwijl wij daar nog naar hadden gevraagd. We mochten wel gewoon van de kabelbaan af en daarna moest iemand maar even mee naar het resort om daar te pinnen. We werden in de tuigjes gehesen, we moesten een helm op en kregen een handschoen aan en toen konden we van de oefenbaan af. Nadat we dat hadden voltooid kon het echte werk beginnen. We moesten eerst een stukje klimmen en daarna vlogen we door het oerwoud, wat was het gaaf! Vooral dat je over de rivier heen vliegt, dat was echt fantastisch. Na ongeveer een uurtje waren we weer beneden en moesten we in de boot terug naar het strandje waar Fabian op ons wachtte. Ik moest toen mee met een mevrouw, zodat ik kon betalen voor iedereen. De rest zou op het strandje wachten, ik stapte in de boot en daar gingen we. Ik kan nu ook vertellen dat ik bij Berg en Dal ben geweest, haha. Natuurlijk was er iets met het pinapparaat en kon ik niet pinnen. Gelukkig had ik een creditcard en via een hele omweg is het gelukt en kon ik weer terug naar het strandje. Daar hebben we toen met z’n allen nog spelletjes (pesten) gespeeld en rond 15:30 vertrokken we weer richting Paramaribo. We waren tegen 17:00 weer thuis dus hadden nog genoeg tijd om ons klaar te maken. We hadden ’s avonds namelijk een feestje bij de Braziliaanse Ambassade. De andere meiden zitten namelijk op salsa les en die hebben daar wat Braziliaanse jongens leren kennen die hier in het leger zitten ofzo. Éen van die jongens gaat binnenkort weer terug naar Brazilië en daarom hield hij een feestje. Het was een Mexicaans feestje, ze hadden wraps gemaakt met gehakt en bruine bonen, sla en tomaatjes. Het was echt heel erg lekker en na het eten was het tijd om te dansen. Nu is dat salsa dansen niet echt mijn ding, maar omdat iedereen het deed heb ik ook maar even een dansje gewaagd. We gingen rond 23:00 weer naar huis, want we waren toch best moe van deze actieve dag. De andere meiden zijn daarna nog uit geweest, maar Kelly, Dorien en ik bleven thuis.

Zondag 17 april hebben we rustig aan gedaan, die andere meiden waren ontzettend laat thuis geweest, dus die hebben we bijna de hele dag niet gezien, haha. Dorien en ik lagen lekker in onze hangmat te chillen en dat is natuurlijk ook niet verkeerd. ’s Avonds kwam Fabian langs samen met Fabiano (zijn zoontje) en ook zijn broertje Leon was mee. Fabiano is echt een schatje, hij heeft de hele tijd bij mij op schoot gezeten en ik heb hem een knuffeltje gegeven die omi heeft gemaakt. Dat vond hij natuurlijk wel leuk en hij ging er de hele tijd mee spelen. Daarna ben ik nog met Fabian, Fabiano en Leon naar een vriend gereden, want die had een studio en hij was bezig een nieuw liedje op te nemen. Hij wilde graag dat wij er even naar kwamen luisteren. In de auto was Fabiano alleen maar aan het huilen, hij was zo vreselijk moe, maar uiteindelijk viel hij heerlijk in slaap. Toen we naar huis wilden werd Fabian gebeld door zijn broer Fred, Fred kwam terug van een tour, maar stond met autopech langs de kant van de weg. Hij had geen benzine meer ofzo en dat moesten wij even komen brengen.. Haha ja natuurlijk dat doen we even, ik moest gewoon de volgende ochtend om 06:00 uit bed, maar goed wat maakt het uit. We hadden een super leuke avond gehad en dat is natuurlijk ook wat waard. Toen ik thuis was dook ik snel mijn bedje in, want lang slapen lukte niet meer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Vanaf 23 februari vertrek ik naar het mooi Suriname, daar zal ik voor drie maanden stage gaan lopen op een basisschool. Ik zal een dagboek bijhouden over alles wat ik meemaak in Suriname.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5707

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 22 Mei 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: