Bon Bini Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu Bon Bini Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu

Bon Bini Curaçao

Door: Renate Melaard

Blijf op de hoogte en volg Renate

05 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Donderdag (31 maart) heel vroeg in de ochtend, namelijk om 03:30 werd ik opgehaald door de taxi. Papa en mama zaten ook al in de taxi en we konden zo doorrijden naar het vliegveld Zanderij. We waren er natuurlijk veel te vroeg en moesten dus nog een hele tijd wachten, we zijn dus nog maar even in de souvenirshop wezen neuzen en daar kocht ik een Surinaams vlaggetje, ja ook in Curaçao vergeten we Suriname niet. Rond 07:15 vlogen we richting het zonnige Curaçao en verlieten we het regenachtige Paramaribo. Na 2,5 uur vliegen landden we op Hato. Bij de Douane was het erg rustig en binnen een half uur stonden we buiten. Hans, de baas van het appartement, stond al op ons te wachten. We moesten zijn schoonmaakster nog even ophalen en het nichtje moest ook nog maar even in de auto. Met z'n 4 op de achterbank en hup gaan met die banaan. Rond half 11 waren we bij het appartement. Het ziet er allemaal prima uit en ik koos alvast een bed uit. Morgen komt Dorien (een van mijn huisgenootjes uit Suriname) deze kant op en die blijft dan bij ons overnachten, dus dat wordt hartstikke gezellig! Na een beetje uitgepakt te hebben zijn we naar de supermarkt gegaan, want eten hadden we natuurlijk niet. Daarna heerlijk bij het zwembad gelegen en aan het einde van de middag zijn we met ons autootje naar Willemstad gereden. Die gekleurde huisjes zijn echt prachtig en overal stonden leuke souvenirwinkels, daar ga ik binnenkort nog wel het een en ander halen.. :) na het slenteren door Willemstad hadden we eigenlijk wel trek gekregen. We zijn toen bij Wilhelmina gaan zitten en hebben heerlijk gegeten. Na het eten wilden we snel naar huis, want we waren ontzettend moe. Natuurlijk verdwalen wij hier zonder TomTom, dus na wat omwegen hebben we uiteindelijk het appartement weer gevonden. Daarna snel naar bed gegaan, want ik had maar 1,5 uur geslapen die nacht en Dorien komt natuurlijk morgen!
Lieve allemaal, welterusten!

Vrijdag (1 april) zijn we ’s ochtends naar het strand gereden. We kwamen aan bij Blue Bay, echt een prachtig strandje. We huurden bedjes en konden daar heerlijk relaxen en prachtig snorkelen. Vissen in alle kleuren van de regenboog, geweldig! Rond 13:30 zijn papa en ik weer in de auto gestapt, want Dorien zou landden op Hato. Natuurlijk waren papa en ik weer verdwaald, maar gelukkig was er een aardige man die ons de weg wel even wilde wijzen. Uiteindelijk kwamen we ruim op tijd aan bij het vliegveld. Het was er namelijk ontzettend druk, er waren wel drie of vier vliegtuigen tegelijk geland. Tja dan moet je dus even wachten.. Er bleek ook nog een beroemdheid te komen, want de cameraploeg stond al klaar. Één of andere Amber Rose kwam aan op Hato, ze vluchtten snel hun luxe auto in. Maar goed wij kunnen zeggen dat we haar hebben gezien, niet dat we haar verder kennen maar het is toch altijd grappig. Uiteindelijk kwam Dorien ook naar buiten gelopen en konden we gelijk door naar het strand. Daar hebben we heerlijk gelegen, toch gek hoor om opeens op Curaçao te zijn. ’s Avonds zijn we naar Willemstad gegaan, we moesten even naar het hotel waar Wilrieke laatst had overnacht. Hier moesten we even wat ophalen, aangezien zij wat had laten liggen in het hotel. Daarna zijn we gaan eten bij de Grill King, gelegen aan het water en het eten was erg goed. Daarna snel naar huis, nog even plannen gemaakt voor de komende dagen en toen was het wel tijd om te gaan slapen.
Morgen weer een nieuwe, mooie, zonnige dag!

Zaterdag (2 april) zijn we na het ontbijt naar het Sea Aquarium gereden, we wilden alvast wat informatie over het zwemmen met dolfijnen. Toen we er aankwamen werd o ns verteld dat we ook gelijk om 11:00 met de dolfijnen mochten zwemmen, want er was nog plek. Wauw dat was toch wel snel, maar super gaaf! De kriebels begonnen te komen, want vandaag zou het dan al gebeuren.. Eindelijk met dolfijnen zwemmen, een droom die uit zou komen. We konden ons omkleden en daarna kregen we informatie over de dolfijnen. We gingen met één van de dolfijnentrainsters mee en ze vertelde dat wij zouden zwemmen met Renata en Tidi en met hun baby dolfijntjes (nu een jaar oud). Hoe toevallig dat wij met Renata mochten zwemmen, haha. We gingen het water in en ik kreeg gelijk een kus van Renata, echt zo leuk! Iedereen mocht wat spelletjes met de dolfijnen doen, je kreeg een kus van ze en je mocht hun vinnen vasthouden. Daarna mochten we echt met ze zwemmen, wat was dat fantastisch! De hele dag hebben we met een big smile rondgelopen, haha! Het zwemmen met de dolfijnen duurde ongeveer een half uurtje, maar wat een fantastische ervaring. Daarna hebben we toch ook nog maar de foto’s gekocht die ze van ons gemaakt hadden, als je dan toch al geld uitgeeft dan moet je het ook goed doen. We kregen een mooi stickje met al onze foto’s erop, echt super leuk. Daarna hebben we nog een beetje rondgelopen daar, want er was nog veel meer te zien. Uiteindelijk werd het tijd om het strand op te zoeken, want het was behoorlijk warm. Na het zonnen zijn we weer naar het appartement gereden en hebben we ons even opgefrist. Toen was het alweer tijd om een restaurantje op te zoeken, we hadden wel zin in een pizza dus reden we naar een pizzeria een eindje verderop. Daar hadden ze echt heerlijke pizza’s, helaas was het toetje wat minder (verrot ijs ofzo). Maar we hebben wel genoten van de overheerlijke pizza’s! Na het eten zijn we weer naar het appartement gereden en was het tijd om lekker spelletjes te spelen. Maar eerst moest er nog gezongen worden voor Carlijn, aangezien zij om 00:00 (3 april) jarig is. De buren hadden toevallig ballonnen en die mochten we wel even lenen. Dorien en ik hebben dus maar even een liedje gezongen en dat om 00:00 naar Carlijn gestuurd, dat vond Carlijn erg leuk! Want ze vond het toch wel jammer dat we er niet bij konden zijn, maar die verjaardag vieren we komende week nog wel een keer met elkaar! Na ons geweldige optreden was het tijd om te pesten en te ezelen, wat hadden we een lol! Na de spelletjes was het hoog tijd om naar bed te gaan, je doet hier eigenlijk niks, maar we zijn elke keer zo vreselijk moe. Het zal wel door het weer komen ofzo, ik zeg dus maar snel ‘’welterusten allemaal’’!

Zondag (3 april) hadden we een tocht naar het westen op het programma staan. Ideaal zo’n autootje, want nu kunnen we het eiland echt verkennen. Onderweg zijn we gestopt voor flamingo’s en we bezochten nog een kerkje. Toen werd het toch behoorlijk warm en zijn we snel naar het strandje gereden (Playa Lagun). Hier hebben we de hele middag doorgebracht, heerlijk! Aan het eind van de dag zijn we terug gereden en hebben we gelijk een restaurantje opgezocht (Piri Piri). Hier hebben we heerlijk gegeten, we hadden een spies met ossenhaas en kip. Echt super lekker, een aanrader voor wie nog naar Curaçao gaat. Na het eten zijn we terug gegaan naar het appartement, dit was gelukkig lekker dichtbij. We konden zo naar bed, een spelletje zat er niet meer in. We waren zo moe en morgen gaan we ’s ochtends vroeg naar Willemstad, dus de wekker gaat ook weer lekker op tijd.

Maandag (4 april) ging de wekker weer om 07:30, rond 08:15 zaten we aan het ontbijt en uiteindelijk reden we rond 09:30 richting Willemstad. We wilden allemaal nog souvenirtjes kopen en in Willemstad heb je ontzettend veel leuke souvenirwinkeltjes. We begonnen bij een soort overdekt centrum, hier had je allemaal kraampjes, souvenirtjes, groente en fruit. Echt bijna iedereen verkoopt hetzelfde. Daarna liepen we naar het water en daar was ook nog een souvenirswinkeltje, daar wilde Dorien nog even kijken, want ze was opzoek naar de vlag van Curacao. We vonden alleen dat die man er veel te veel voor vroeg en dus liepen we weg. Toen zei hij dat als we het ergens anders goedkoper zouden vinden het bij hem gratis zouden krijgen. Haha nou prima dat zouden we natuurlijk nog wel even proberen, maar eerst was het tijd voor een drankje en bitterballen. Daarna zijn we nog naar wat kraampjes gelopen, hier heb ik echt iets heel moois gekocht, maar ik verklap nog niet wat, haha. Na deze kraampjes te hebben bezocht liepen we weer richting het centrum. Hier kwam Dorien een winkeltje tegen met vlaggetjes en we kregen er twee voor 12 gulden en dat was goedkoper dan bij die andere man. Wij dan ook het bonnetje gevraagd en toen zijn we snel naar die man gegaan. Die vond het alleen niet zo grappig en geloofde ons niet. Maar wij hadden toch echt een bonnetje en uiteindelijk gaf hij één vlag gratis mee. Hij zei er wel even bij dat hij ons niet mocht, haha oké prima. Wat hadden Dorien en ik een lol, het was ons toch maar mooi gelukt! Daarna zijn we snel naar het appartement gereden, want het was vandaag zo warm. We kwamen aan en zijn gelijk in het zwembad gesprongen, heerlijk! Verder lekker in de zon gelegen, want we willen natuurlijk wel poepie bruin zijn straks. Rond 17:30 zijn we naar Jan Thiel gereden en daar hebben we even wat mooie foto’s gemaakt van de zonsondergang. Daarna zijn we naar het restaurant De kleine wereld gereden. Hier hebben we heerlijk gegeten en na het eten snel naar huis, want Dorien en ik wilden allebei nog blogs schrijven. Dat schiet er namelijk een beetje in op het moment, maar ik heb het nu weer allemaal bij gewerkt. Jullie hebben alleen even moeten wachten op weer een nieuwe blog, haha. Morgen rijden we nog naar de Tafelberg en daarna gaan we nog even naar het strand, want morgen is eigenlijk de laatste echte dag van papa, mama en mij. Woensdag vliegen papa en mama weer naar Nederland en ga ik weer naar het mooie Suriname. Ja Suriname is echt mijn thuis, dus het is ook echt geen straf om woensdag weer terug te gaan.

Voor nu zeg ik Sribi Switi!

• 07 April 2016 - 21:56

Willyanne:

Gezwommen met dolfijnen! Wat ben jij een bofkont. Wat valt er nu verder nog te wensen.....?