Het Parelhuis en de trip naar Anoula.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu Het Parelhuis en de trip naar Anoula.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Melaard - WaarBenJij.nu

Het Parelhuis en de trip naar Anoula..

Door: Renate Melaard

Blijf op de hoogte en volg Renate

01 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Zondag 27 maart, de dag dat mijn opa eigenlijk 85 zou zijn geworden, hier stonden ook wij in Suriname even bij stil. Helaas werd het voor mij tijd om vandaag toch echt iets te doen voor school, een nieuwsbrief schrijven stond op het programma. Na ongeveer 2,5 uur had ik het af en kon ik weer lekker genieten van mijn ‘vrije’ zondag. Vandaag zouden we naar Het Parelhuis gaan, het kindertehuis waar ik drie jaar geleden samen met Manou heb gewerkt. Mijn ouders waren erg benieuwd en wilden de kinderen natuurlijk graag ontmoeten. Omdat het Paasvakantie is zijn veel kinderen naar familie toe, toch waren er nog ongeveer 8 kinderen, waaronder mijn boefje Eljo. Mijn ouders vonden het heel bijzonder om de kids nu eindelijk in het echt te zien en ze hebben gekletst en gespeeld met ze. Het was een bijzondere, speciale dag die ik niet snel zal vergeten. Na het bezoekje aan het kindertehuis zijn we ergens gaan eten, daarna moest ik gauw naar huis want ik moest mijn tas nog inpakken voor de volgende dag. Maandag zouden we namelijk naar nature resort Anoula vertrekken. (helaas mag ik de foto's van de kinderen niet online zetten)

Maandag 28 maart was het tijd om naar Anoula te gaan, een resort in de jungle. We werden met een busje opgehaald en reden langs nog wat hotels om mensen op te pikken. Heel toevallig waren dat twee mensen uit Borculo die ook mee waren geweest op de trip naar Galibi. We hebben veel gekletst en al snel waren we bij Atjoni waar we op de boot stapten. Na een uurtje varen kwamen we aan op Anoula, een prachtig resort. Mooie, nette huisjes en een ingebouwd zwembad met ligbedden, echt geweldig! Ik kreeg een eigen huisje tot mijn beschikking (I know wat een luxe, haha). Ik hing gelijk mijn hangmat op het balkon, zodat ik daar lekker kon chillen. Na de kamerindeling konden we lunchen en ’s avonds rond 7 uur zouden we op kaaimannentour gaan, helaas regende het zo hard dat dit niet door ging. Ik ging tegen 22:30 naar bed, want de volgende ochtend moest je om 08:00 alweer aan het ontbijt zitten..

Dinsdag 29 maart zaten we stipt om 08:00 aan het ontbijt, het eten is hier heel uitgebreid. ’s Avonds krijg je een drie gangen menu en ook dit ontbijt zag er goed uit. Na het ontbijt konden we heel even relaxen en daarna was het tijd om een dorpje te bezoeken in de jungle. Met wat knuffeltjes die omi had gemaakt ging ik op pad. Als snel kwam ik twee super schattige kindjes tegen (de kinderen hier zijn eigenlijk allemaal schattig, maar goed) ze kregen van mij allebei een knuffeltje. Je zag de glinstering in hun ogen, geweldig wat geeft dat een goed gevoel! Ik maakte nog een paar foto’s en liep toen snel weer door voordat ik de groep zou kwijt raken. In het dorpje waren nog een aantal kinderen die om ballonnen (blaas) kwamen vragen, want die werden ook uitgedeeld. Ik gaf nog een knuffeltje aan een ander meisje en ook aan de kleindochter van de gids. Toen we bijna weer bij de boot waren stapte ik natuurlijk weer in een mierennest en laat ik nou net allergisch zijn voor die mieren. Ik werd helemaal gek en al snel werd mijn enkel dik, snel naar het resort terug en medicijnen nemen. Pfoee wat jeukt dat, echt vreselijk! Ik besloot die middag niet mee te gaan met de boswandeling, want door de medicijnen was ik toch wat duf. Ach de hangmat is ook geen straf en dus ging ik heerlijk in mijn hangmat slapen. ’s Avonds gingen we toch nog op kaaimannentour en we hebben een kaaiman gezien! Na de kaaimannentour konden we eten en ’s avonds kwam er een groep optreden. Er werd natuurlijk verwacht dat we mee gingen dansen en hup daar gingen de heupjes. Wat een lol hebben we gehad, ja ik hou van het leven hier in Suriname en de mensen zijn geweldig! Na het optreden raakten we nog even aan de praat met onze gastvrouw (Charida), ik vertelde over mijn stage hier in Suriname en dat ik stage liep op de St. Aloysiusschool. Ze vroeg of ik juf Selly kende en heel toevallig is dat mijn mentor. Het bleek haar tante te zijn, echt zo grappig! Na al dat dansen en kletsen was ik toch wel moe en ben ik snel gaan douchen en naar bed gegaan. Want ook de volgende dag moesten we er weer vroeg uit.

Woensdag 30 maart, onze laatste dag op Anoula.. Ook vandaag weer een heerlijk ontbijt, na het ontbijt zijn we snel onze zwemkleding gaan pakken. Het werd prachtig weer en we wilden natuurlijk nog een beetje bruin worden. Om 11:30 werden we verwacht voor de lunch en rond 12:00 zouden we weer met de boot naar Atjoni vertrekken. Bij Atjoni stond de buschauffeur al op ons te wachten, we renden de Chinees nog even in en gingen snel naar de bus. We hadden nog een stop bij Brownsweg en omdat Fabian op Brownsberg was kwam hij nog snel even gedag zeggen, aangezien we elkaar nu een week niet zien.. Na deze korte stop reden we verder naar Paramaribo, we waren tussen 16:30 / 17:00 weer in de stad. We wilden alvast inchecken voor de vlucht van morgen, maar dit lukte niet. We zijn toen maar uiteten gegaan, we gingen naar Jiji’s, dat zit aan de waterkant. Je kunt daar prachtig over het water kijken, heel romantisch, haha en je kunt er heerlijk eten. Het was een mooie, goede afsluiting van een geweldige vakantie in Suriname voor mijn ouders. Na het eten ging ik snel naar huis, ik moest nog wasjes draaien en natuurlijk mijn koffer inpakken voor de reis naar Curaçao. Uiteindelijk kon ik nog 1,5 uur slapen voordat mijn wekker alweer af zou gaan, dat werd dus een korte nacht.. Om 03:30 werd ik opgehaald door de taxi en reed ik samen met mijn ouders naar Zanderij, op weg naar het zonnige Curaçao.

  • 01 April 2016 - 14:02

    Omijet:

    Wat genet ik hier toch van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Vanaf 23 februari vertrek ik naar het mooi Suriname, daar zal ik voor drie maanden stage gaan lopen op een basisschool. Ik zal een dagboek bijhouden over alles wat ik meemaak in Suriname.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 5709

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 22 Mei 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: